قرارگاه اجتماعی زندان برای نخستین بار در کشور در ساختمان دادگستری کل استان قزوین افتتاح شد.

علی شعبانی رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: همزمان با سومین روز از هفته قوه قضائیه به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی، قرارگاه اجتماعی زندان در استان قزوین راه اندازی شد.
 
وی ادامه داد: این قرارگاه با هدف جذب خیران و فعالان اجتماعی استان و استفاده از توانمندی آنان برای حمایت از زندانیان و خانواده آنان در حوزه‌های آزادسازی زندانیان، مسکن، درمان و امرا معاش راه اندازی شده و در قالب چهار کارگروه؛ بازاجتماعی کردن زندانیان، کارگروه حمایت از خانواده زندانیان، کارگروه کاهش جمعیت کیفری و کارگروه اشتغال و حرفه آموزی مطابق با اهداف سند تحول قضائی تشکیل شده است.
 
رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: دادستان‌های حوزه‌های قضایی، رؤسای زندان‌های استان و کانون اصلاح و تربیت از اعضای این کارگروه‌ها می‌باشند.
 
شعبانی افزود: تعدادی از دستگاه‌های اجرایی در زمینه حمایت از زندانیان و خانواده آن‌ها تکالیف قانونی بر عهده دارند و برخی از دستگاه‌ها و سازمان‌ها نیز باید در راستای اجرای سیاست‌های اجتماعی خود با این کارگروه همکاری کنند.
 
وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا با ایجاد این قرارگاه گامی مؤثر و کارآمد برای کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی در سایه گسترش امنیت عمومی در جامعه برداشته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار